Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Проект „Синергия” (SYNERGIA Project - A network for cooperation and exchange of experience between high-level officials from Central and Eastern Europe, 2019-2022) е международен проект на Полското училище по публична администрация (KSAP), който се изпълнява в партньорство с Института по публична администрация, Училището по публична администрация на Латвия и Унгарския университет по публичната служба.
В рамките на проекта се организира и провежда международна обучителна програма. Тя е насочена към развитие на лидерските знания, умения и обмяна на опит между висши държавни служители от Полша, България, Унгария и Латвия, както и към разработването на практически препоръки за добро управление в публичната администрация.
Целевата група на програмата са български държавни служители на ръководно ниво (предимно главни секретари, директори на дирекции и началници на отдели). Броят на участниците е ограничен - в едно издание на международната програма могат да бъдат включени максимум 10 български служители.
Екипът на ИПА по проекта селектира българските служители за участие в програмата (въз основа на изискуемите критерии и прегледа на изпратените документи) като ги уведомява за това и изпраща списък с одобрените български служители на полския екип по проекта.
ТЕМАТИКА
В програмата се обсъждат и анализират актуални теми, проблеми и практики в следните области на публичната администрация: Съвременни предизвикателства пред публичната администрация, Стратегическо управление, Управление на човешките ресурси, Управление на знанията, Управление на комуникацията и ефективни преговори, Управление на проекти и процеси, Управление на промени, Управление на риска, Управление на технологиите, дигиталните услуги, киберсигурност и други. Обучението в програмата е изцяло с практическа насоченост – обучителните сесии се основават на обсъждане на редица практически казуси, дискусии, обмяна на опит и презентации (вижте повече тук).
Обучителната програма е модулна като отделните модули (в рамките на 3 дни) се организират последователно в различни периоди в съответните държави – Полша, България, Унгария и Латвия. Всеки служител трябва да участва във всички модули, за да бъде сертифициран за участие в цялата програма.
Международната програма за висши държавни служители се реализира в периода 2020 – 2022 г. като за целия период са планирани общо 4 издания. През 2020 г. стартира първото пилотно издание на програмата.
ЛЕКТОРИ
Лектори в програмата са високо ниво експерти, консултанти и професори, преподаващи в престижни институции, университети и бизнес училища в Европа и САЩ. Информация за тях може да намерите тук.
Презентация на проекта може да намерите тук.
Тук може да видите графика на първото издание на програмата и да изтеглите програмата на всеки модул.
1. Модул - Варшава: 31 август – 4 септември 2020 г. (5 дни)
2. Модул - Варшава: 28-30 септември 2020 г. (3 дни)
3. Модул - онлайн: 19-21 октомври 2020 г. (3 дни)
4. Модул - онлайн: 23-25 ноември 2020 г. (3 дни)
5. Модул - онлайн: 14 декември 2020 г. и 21 декември
2020 г. (общо 1 ден)
- онлайн: 14 януари 2021 г. (1 ден)
- онлайн: 21 януари 2021 г. (1 ден)
- Варшава: 8-10 февруари 2021 г. (3 дни)
За контакти:
Мими Йотова, координатор по проекта,
тел: 0887 284 308, e-mail: mimi.yotova@ipa.government.bg