Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Практиката е насочена към всички кандидати, бенефициенти, органи и
институции, участващи в процесите по предоставяне на безвъзмездна
финансова помощ.
След въвеждане на практиката потребителите от управляващите органи извършват действията по генерирането на договори, искания за плащане в ИСУН, както и за нареждане на плащанията в СЕБРА с натискането на 1 бутон за минимално време, без възможност от допускане на технически грешки.
Идеята за създаване на автоматизирани процеси по сключване на договори, генериране на искания за плащане и разплащането им в ИСУН е в резултат от извършения анализ на нуждите при променените условия в следствие на възникналата епидемиологична обстановка в страната и с оглед оптимизиране на работата на потребителите със системата. Идеята за практиката е по инициатива на отдел „Информационни системи“, дирекция „Централно координационно звено“ към администрацията на Министерския съвет. Целият надграден и автоматизиран процес е унифициран и подходящ за прилагане по всички програми, администрирани чрез ИСУН 2020. Автоматизацията на бизнес процеса по предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ (БФП) представлява своеобразен фундамент, разкриващ възможността за подобряване съществуващите процеси и
услуги в държавната администрация, което е в унисон с тенденцията за дигитализация и повишаване на ефективността на администрацията. Придобитият опит от процесите по електронно кандидатстване, отчитане и като цяло електронен обмен да данни и информация, може
да се имплементира върху редица услуги, предоставяни от различните администрации, например: подаване на заявления, извършване на справки, комуникация и др.
За повече информация:
https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...