Възможност за
17 Април 2025
Институтът по публична администрация Ви уведомява, че
През 2012 г. стартира процеса за намаляване на административната тежест чрез сключване на споразумения за електронен обмен на данни и кореспонденция. Кореспонденцията се осъществява от упълномощени лица, притежаващи квалифициран електронен подпис. Към днешна дата има сключени 20 споразумения с администрации като TД на НАП, дирекция „Инспекция по труда“, Областна дирекция „Земеделие“, частни съдебни изпълнители, практикуващи в област Кърджали, ВУЗ и осигурителни каси.
Идеята ни бе породена от желанието за положително повлияване на процесите на предоставяне на административни услуги на гражданите и на бизнеса. Целта на споразуменията е да намали хартиения обмен на документи, да съкрати разходите за пощенски услуги, да намали сроковете за изпращане и съответно сроковете по изпълнение.
Цели се постигане на удовлетвореност както между администрациите, така и при гражданите, като крайни потребители на исканите услуги.
Идеята, и голяма част от реализацията на проекта, принадлежи на директора на ТП на НОИ – Кърджали, като в нея са включени единствено човешки ресурси.
Резултатите, които са постигнати са: намаляване на административната тежест на ползвателите на услуги, спестяване на средства от кореспонденция на хартиен носител, съкратени срокове за предоставяне на съответните услуги и информация и постигнато високо ниво на удовлетвореност на крайния потребител.
Практиката е приложима и в други администрации и структури като електронният обмен спестява време, повишава ефективността на администрацията и намалява разходите на ведомствата.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/good_practice_2017_all...