Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
В периода 16 - 18 ноември в град Трявна се проведе среща за обсъждане на проекта на каталога с обучения на ИПА за 2023 година. Във форума участваха близо 100 държавни служители, експерти по УЧР, както и лектори на ИПА. Срещата бе открита от изпълнителния директор на ИПА г-н Павел Иванов, който очерта основните постижения за 2022 г, както и бъдещите проекти и инициативи на ИПА. Приветствие към участниците отправи и кмета на община Трявна г-жа Силвия Кръстева, която разказа повече за Трявна и покани гостите да се разходят и насладят на прекрасния възрожденски град.
Събитието продължи с интерактивна сесия посветена на ефективната комуникация в екипи и работни групи, проведена от г-жа Мария Михайлова – психолог и дългогодишен лектор на ИПА.
В рамките на втория ден от програмата бе представен напредъка по разработването на следните анализи на ИПА: „България по пътя на присъединяване към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие: препоръки, предизвикателства и перспективи“ и „Разработване на методика за проучване на административния капацитет на държавната администрация на базата на отразяващи показатели“. Представени бяха и основните резултати от проведеното проучване на ИПА „Задължения на ръководните служители в администрацията“. С пълния текст на анализа, основните изводи и препоръки може да се запознаете на следния линк: https://www.ipa.government.bg/bg/publications#cbp=/bg/zadlzheniya-na-rkovodnite-sluzhiteli-v-drzhavnata-administraciya
Срещата продължи с дискусия по групи, като участниците обсъждаха предстоящите предизвикателства пред държавната администрация и необходимите умения и компетентности на служителите за ефективно и ефикасно изпълнение на служебните задължения. Като съществени предизвикателства се очертаха цифровизацията на администрацията, управление на организациите и служителите в условията на несигурност и чести промени; привличане, задържане и развитие на таланти в публичния сектор, здраве и благосъстояние на служителите на работното място и др. Като ключови компетентности бяха посочени дигитални и комуникационни такива, както и умения за работа в екип, представяне пред аудитория, управление на проекти, професионални компетентности свързани с прилагане на нормативна уредба и др.
На база резултатите от проведения Анализ на потребностите от обучение (2022-2024), обратна връзка от участници в обучения през 2022 г, както и на резултатите от дискусиите, бе представена визията за Каталога на института за 2023 г. като специално беше подчертана важността на темите за изграждането на цифрова администрация, устойчиво развитие и иновации, ангажиментите на България свързани с най-нови стратегически документи на ЕС, включително и Плана за възстановяване и устойчивост.
На участниците в срещата бяха представени също плановете за усъвършенстване на информационната система на ИПА като бе потърсена тяхната обратна връзка относно нови функционалности, които биха улеснили взаимодействието между ИПА и администрациите.
Срещата завърши на открито, със засаждане на дръвчета. Инициативата бе реализирана благодарение на инж. Димитър Баталов, главен секретар на Изпълнителна агенция по горите, който запозна групата с основните правила при залесяване и грижа за новозасадените дръвчета.
Работата по Каталог 2023 продължава и екипът на ИПА се надява чрез него да отговори на повишените потребности и нови очаквания на служителите в администрацията по отношение на възможностите за учене и развитие.
Форумът се проведе в рамките на проект „Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.