Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Основните цели на практиката са да се опазят оригиналните документи, намиращи се в архив „Държавна собственост“ на ОА Ловеч и се актуализира и поддържа дигиталния архив в състояние, което позволява лесно и бързо използване от служителите. В хода на реализацията й са сканирани над 20 хиляди актове и регистри държавна собственост, улеснено е търсенето чрез филтриране на информацията, създадени са електронни регистри за всички имоти държавна собственост на територията на област Ловеч, реализиран е ремонт на помещението на архив „Държавна собственост“, подменено е обзавеждането, окомплектовани са описите на документите, подредена е документацията. Реализирано е партньорство с Дирекция „Бюро по труда“, Ловеч, което спомогна за успешното внедряване на практиката.
Практиката е насочена към служителите на администрацията от една страна и гражданите и обществото като цяло от друга. Чрез дигитализиране на архива и намаляване на използването на хартиените документи за сметка на дигиталните им заместители се улеснява достъпът на служителите до информацията и подобрява процесът по административно обслужване на гражданите. Електронния вид на документите ще помогне за тяхното физическо опазване и съхраняване, предвид това, че някои са над 50-60 годишни: най-старият документ в архива е акт за държавна собственост от 1953 година.
Целта на инициативата е:
- Да се опазят за идните поколения оригиналните документи, предадени в архива на Областна администрация Ловеч на хартия.
- Да се актуализира и поддържа дигиталния архив в състояние, което позволява лесно и бързо използване от служителите.
- Да бъде подобрено административното обслужване на гражданите и ползватели на услугите на администрацията.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf