Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Описаната практика решава социални проблеми в комуникацията между съдебната институция и гражданите. Предоставяната информация е лесно достъпна, разбираема и спестява времето на гражданите и служителите. Това спомага за повишаване на доверието към институцията. Приложението позволява на магистратите и съдебните служители да работят в една по-добра и по-спокойна среда.
Проектът започна като идея за поставяне на информационни киоски в сградата. Множеството посетители и ограничените финансови средства, съчетани с високата цена на подобно оборудване показаха, че подобна реализация е твърде ограничена по обхват и не би дала търсените ефекти за подобряване на информираността на гражданите и предоставянето им на електронни услуги. След анализ разработихме идеята за разполагане на система от QR-кодове в сградата, при чието сканиране всяко мобилно устройство има възможност да визуализира съдържаната в тях информация. Разработено е и мобилно приложение, позволяващо допълнително развитие и разширение на услугата. В момента в Съдебната палата на гр.Стара Загора са поставени електронни устройства, които подпомагат определянето на локация на мобилните устройства на потребителите, инсталирали си приложението.
Използвани са изцяло трудът и знанията на нейните създатели. Закупуването на хардуерните компоненти за нейното изграждане е финансирано от Висш Съдебен Съвет. За изграждането на системата са осигурени отдалечен сървър, 2 бр. киоски, ниско емисионни излъчватели за пространствената навигация. Разработени са софтуери за мобилни устройства, за управление на киоските и на информационните табла. Разработена е навигационна система за локализация и навигиране в закрити пространства.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf