Изграждане на Система за изготвяне на административни актове (СИАА)

Alt
Alt
Наименование на администрацията: 
Направление „Архитектура и градоустройство“, Столична община
Година на кандидатстване: 
2023
Неaктивна
Период на провеждане от: 
05 Март 2019
Период на провеждане до: 
08 Януари 2024

През последните няколко години Направление „Архитектура и градоустройство“ трансформира в електронни административните услуги в областта на устройството на територията и строителния сектор. В рамките на България това е пилотен проект, който обхваща онлайн подаването на заявления за разрешение за строеж, разрешение за поставяне, виза за проектиране /която представлява копие от действащия устройствен план/, удостоверение за устройствен статут, разрешаване на устройствена процедура за изработване на ПУП от Главния архитект на СО, процедура за одобряване на ПУП от Главния архитект на СО. Новите дигитални услуги позволяват изцяло електронно заявяване, проследяване за статуса на обработка на документа, както и електронно получаване на готовия резултат (за част от услугите, за които нормативната уредба го позволява в електронна среда). През 2022 г. бяха разработени и въведени 17 броя нови електронни услуги, свързани с разрешаване на устройствена процедура за изработване на подробен устройствен план (ПУП) и процедура за одобряване на ПУП от Главния архитект на СО. По този начин се поддържат в актуално състояние и публичните електронни регистри, като всеки административен акт е георефериран – отбелязано е местоположението на имота  или обхвата на разработката на карта. Картната основа на портала се надгради неколкократно с добавени слоеве, свързани с данни от ОУП, регулационни и застроителни планове, кадастрална карта, схеми и др. Базата данни на НАГ към момента се състои от повече от 420 000 файла.

Повече за практиката може да прочете в Сборник с добри практики 2023.

 

Лице/а за контакт
Елена Василева
директор на дирекция „Контрол и мониторинг“