Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Практиката е насочена към всички лица (български и чуждестранни граждани), които притежават образователни и удостоверителни документи, издадени от висшите училища, от институциите в системата на предучилищното, училищното и професионалното образование и обучение и от Министерството на образованието и науката и неговите звена, образователните институции и чуждестранните заинтересовани институции и лица.
В хартиена среда – целият процес от заявяване на един Apostille до връчването на резултата на заявителя отнема 3 дни (24 часа), а в електронна среда – 20 минути.
Преди внедряването – за обслужването на целия процес на заявяване и издаване на 100 бр. заявления и Apostille в хартиена среда, служителите, които са упълномощени да извършват услугите са 5, а след внедряването –1 служител (80% по-ефективно).
Идеята и реализирането на проекта е собствена, като Регистърът за е-Apostille и начинът на заявяване на електронните услуги са верифицирани за ползване от Постоянното бюро на Хагската
конференция по международно частно право и Специалната комисия за практическото функциониране на Конвенцията за Apostille.
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд по приоритетна ос 1 „Административно обслужване и е-управление”.
Ползвани са няколко ключови експерти - служители на НАЦИД и на изпълнителите. Технологичното решение опростява работните процеси и доближава услугите до потребителите. Те могат лесно да ги предават чрез електронна поща и да проверяват истинността както на хартиените,
така и на е-Apostille в електронна среда. Системата е мощен инструмент за борба с измамите и злоупотребите с образователни документи, като предлага ниво на сигурност, което
значително надвишава стандартите в хартиената среда. Ползите са многобройни, както за потребителите, така и за институциите и лицата, които са заинтересовани от проверка истинността на образователните документи. Значително се намалява времето за предоставяне на услугите, гарантира се произхода на e-Apostille и истинността на документа, значително се намаляват разходите за издаването му, улеснява се разпространението на публични документи в световен
мащаб, минимизира се рискът от загуба на документи чрез съхраняване и предаване на документи по електронен път и максимално щади околната среда.
е-Register е достъпен онлайн в Портала за електронни административни услуги на НАЦИД и позволява на получателите лесно да проверят произхода на Apostille, независимо от това дали е хартиен или електронен и гарантира бързо и лесно потвърждаване на Apostille от държавата по местоназначение.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...