Общосистемно решение за административно и социално обслужване на хората с увреждания и свързаните с тях административни услуги, чрез създаване и управление на профил на хората с увреждане

Alt
Наименование на администрацията: 
Агенция за хората с увреждания
Година на кандидатстване: 
2019
Активна
Период на провеждане от: 
01 Август 2018

Целевите групи, към които е насочен проектът, обхващат:

• Агенцията в ролята на компетентен орган, отговорен за интеграция на хората с увреждания;
• Органи на централната администрация, в качеството на първични администратори на данни (ПАД), поддържащи присъединени към RegiX регистри;
• Органи на държавната администрация, лица с публични функции и организации, предоставящи обществени услуги – в качеството на доставчици на комплексни административни услуги;
• Физически лица, в качеството на заявители/получатели на услугата.

Информационната система на АХУ дава възможност за надграждане на събираната в нея информация, както и за вземане на решения на базата на събраната статистическа информация за човешки, материален и финансов ресурс, която да се ползва от физически и юридически лица по определен ред, съгласно Закона за достъп до обществена информация и Закона за защита на личните данни. Достъпът до публичната част на системата е свободен, съобразен с изискванията на националните и международни стандарти за ползване от хората с различни видове увреждания. Тя има лесна за четене версия и такава за незрящи, както и карта за по-лесно ориентиране в сайта. Чрез нея АХУ се положи началото на свързаността чрез преки кумулативни връзка с институциите, имащи пряко отношение към политиките за хората с увреждания. Това бе една от основните причини за постигането на консенсус в работната група, че Профилът на хората с увреждания да бъде създаден, внедрен и администриран от АХУ.

Лице/а за контакт
Ирина Даскалова тел. 02 931 80 95 / Стефка Захариева тел. 02 931 80 95
главен експерт / главен експерт
Адрес на институцията: 
гр..София, ул.“Софроний Врачански“ №104-106