Публикуван е
26 Февруари 2025
Институтът по публична администрация публикува
След проведена анкета в електронна среда сред служителите на СРЗИ относно процесите на дигитализация и самооценка на дигиталните им компетентности и въз основа на анализ на предоставените от тях препоръки/предложения за развитие и усъвършенстване на работния процес, се взе обосновано управленско решение от страна на ръководството на СРЗИ за изготвяне на план за повишаване нивото на дигитална компетентност чрез организиране на IT обучения за всички желаещи служители.
Обученията се провеждат съвместно с Агенцията по заетостта чрез предоставяне на безплатни ваучери за 210 служители на СРЗИ.
Надграждане на електронизацията в работния процес, като продължение на представената през 2022 г. добра практика „Управление на човешкия ресурс в извънредна ситуация“, с която СРЗИ печели първо място на конкурса, обявен от ИПА.
С оглед динамиката в дигитализацията на държавната администрация, инициативата по повишаване на дигиталната компетентност на служителите на СРЗИ е развиващ се процес. Бързо развиващите се технологии, повишаващите се изисквания към предоставяните административни услуги, както и не на последно място – качеството на предоставяната услуга, изисква навременна реакция от страна на ръководството за поддържане на високо професионално ниво у служителите. В началото на 2024 г. в СРЗИ се проведе онлайн анкета относно процесите на дигитализация и самооценка на дигиталните компетентности на служителите. Основна цел на проучването бе определяне нивото на дигитална компетентност на служителите в работния процес и да се даде оценка на протичащите процеси на дигитализация предприети в периода на пандемията от КОВИД.
Предвид изложеното, проблем не е идентифициран, а по-скоро необходимост от запазване и надграждане на нивото на услугите, предоставяни от СРЗИ, чрез нейните служители.
Повече за практиката може да прочете в Сборник с добри практики за 2024 г.