Предоставяне на електронни административни услуги

Alt
Наименование на администрацията: 
Национален съвет по цени и реимбурсиране на лекарствени продукти
Година на кандидатстване: 
2017
Активна
Период на провеждане от: 
01 Януари 2016

Въведената практика от Националния съвет за цени и реимбурсиране на лекарства (НСЦРЛП) за електронно управление на административните процеси е реализирана в изпълнение на:
1. Стратегия „Европа 2020“, Рамка на СЗО за политики „Здраве 2020“ и разработената на нейна основа Концепция „Цели за здраве 2020“ на Министерство на здравеопазването.
2. Национален план за годишни приоритети за развитие на Е-правителство в Република България, април 2013 г. – декември 2020 г.
3. Национална стратегия за електронно здравеопазване 2016 – 2020 година и Пътна карта за нейното изпълнение. Пътната карта за изпълнение на електронно здравеопазване включва разработване и внедряване на електронизирани регистри в сектор „Здравеопазване“, включително регистър на лекарствените продукти в хуманната медицина, с въведена уникална идентификация.
4. Закон за електронно управление относно прилагане на принципа за еднократното събиране на данни, съгласно чл. 2 от Закона.

Конкретните стъпки, които предприехме за реализацията и внедряването на практиката са:
• Анализ на нормативната база и утвърдените работни процеси;
• Анализ на грешките във вписаните данни за лекарствените продукти;
• Съставяне и одобряване на номенклатури от данни: лекарствена форма, окончателна опаковка, лекарствени групи, международни непатентни наименования, МКБ-та, АТС-кодове, производители и т.н.;
• Разработени и внедрени електронни публични регистри, електронни административни услуги и административно-информационна система;
• Внедрен портал за електронни услуги и публични регистри: http://portal.ncpr.bg;
• Създадени възможности за търсене на информация за цените на лекарствените продукти, предназначена за специалисти и неспециалисти;
• Внедрени филтри за бързо и разширено търсене на данни за лекарствените продукти;
• Представяне на данни в структуриран вид, еднакъв за всички лекарствени продукти – запазване и печат на справки в ексел формат;
• Съхранение на данни в исторически аспект за всички настъпили промени в цените на лекарствените продукти;
• Онлайн проверки за етап на изпълнение на заявена административна услуга;
• Дигитализация на документи на хартиен носител в електронен формат;
• Образуване на електронно досие на всяка административна услуга;
• Автоматизиране на работните процеси;
• Разработен мобилен уеб интерфейс и мобилни приложения за достъп до публичните регистри, включително позитивния лекарствен списък.

За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/good_practice_2017_all...

Лице/а за контакт
Антония Тончева, тел. 02 8953105
Главен експерт Дирекция „Финансови дейности и човешки ресурси“
Адрес на институцията: 
София 1431, бул. Акад. Иван Гешов“ № 15, ет.11