Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности като ромите в община Раковски

Alt
Наименование на администрацията: 
Община Раковски
Категория на практиката: 
Година на кандидатстване: 
2020
Активна
Период на провеждане от: 
02 Юни 2019
Резюме

Проектът включва здравни, социални и образователни услуги, които са насочени изцяло към деца от маргинализираните общности – като ромите и техните семейства - на територията на община Раковски.

Пакетът от иновативни здравни, социални и образователни услуги обхваща изграждането на два центъра, наречени „къщи“ в две от селата на територията на Община Раковски – село Болярино и село Момино село. „Къщите“ представляват помещения от общински сгради. В тях работят 2 социално-здравни медиатора на 8 часов работен ден, 2 домакина на 8 часов работен ден и 2 педагога на 4 часов работен ден.
Всеки от тях преминава обучение организирано от партньора на община Раковски - Фондация „Национален Алианс за работа с доброволци“ (НАРД) - гр. Пловдив.
На територията на община Раковски функционират 5 основни училища, които обхващат ученици от всички населени места, като две от тях са средищни. За нуждите на проекта са подготвени от партньора НАРД - 6 лица „образователен медиатор“ назначени на 8 часов работен ден. Те акцентират върху ролята и връзката учител - родител - ученик в образователната среда и извън нея.

Екипът, който работи с ромската общност успя да постави основите относно създаване на хигиенни навици у лицата, повишаване на здравния им статус, повишаване на образованието. Медиаторите акцентираха върху връзката родител – дете, показаха им какви могат да бъдат техните отношения, техните съвместни забавления, обучения.

Ефект от внедряване на практиката:
1. Посещението на деца и учениците от маргинализираните общности като ромите в образователните институции на територията на община Раковски се повиши с 30%.
2. Повишен среден успех на класовете с преобладаващи ромски ученици след определен период на работа с тях и техните семейства.
3. Намален брой на отпадналите ученици от училище.
4. По-лесно се осъществява връзката между учител и родител
5. Повишен успех на учениците.
6. Създадени добри хигиенни навици.
7. Децата стават организирани, отговорни, извършват дейности, които преди това не са били по силите им или просто не са знаели как да ги извършат.
8. Родителите стават участници в образователния и възпитателен процес и неусетно са въвлечени в изграждането на навици, заедно със своите деца.
9. Част от родителите стават по-отговорни и успяват да променят отношението си към децата, дори намират общи занимания с поучителен характер съвместно.

За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...

Лице/а за контакт
Татяна Бакова, тел.: 0895 786 228
Заместник-кмет
Адрес на институцията: 
1 Център, Раковски