Подбор на
16 Октомври 2024
Институтът по публична администрация (ИПА) е координатор на
Стратегическите документи, на които отговаря практиката са: Стратегия за развитие на Комисията за финансов надзор 2019 – 2021 г., Стратегическа цел 5: Организационно усъвършенстване и развитие на човешкия капитал.
Стъпките за реализацията на практиката са:
Елемент 1: Изработване на ефективен компетентностен модел – разработване на анализ, разглеждащ настоящата ситуация в КФН и 10-те ключови компетенции, които да бъдат надграждани и развивани в усъвършенстването както на ниво ръководен екип, директори на дирекции и началници на отдели, така още 10 компетенции на ниво експерти.
Елемент 2: Бизнес коучинг за ръководния екип – провеждане на индивидуални и екипни бизнес коучинг сесии. По време на сесиите се дискутират професионални казуси от ежедневието на организацията.
Елемент 3: Провеждане на вътрешна обучителна програма за директорите на дирекции, началници на отдели и експерти на два етапа – развитие на основните ключови компетенции: усъвършенстване на уменията за ефективна комуникация, убеждаване, преговори, управление на знанието в екипа, създаване на най-ефективната нагласа на мислене, гъвкавост на поведението и смяна на ролите според ситуацията, адаптация в динамиката и разбиране на мащаба, работа на ниво процес и съдържание, управление на промяната според ценностите и визията на Комисията.
Инструменти: Бизнес тренинг, брейнсторминг дискусии, акредитирани бизнес симулации на Хюман синерджистикс, тестове за лидерство Multifactor leadership questionnaire, ролеви игри, дискусия по реални и практически бизнес казуси
Елемент 4: Мотивационно събитие на КФН и ежегодни награди на Мотивационното събитие на КФН – събитието е изключително силен и иновативен инструмент за създаване на организационна култура, на позитивна атмосфера, споделяне на знанието, работа в екип, поемане на ангажимент и отговорност за устойчиви резултати.
Елемент 5: Тиймбилдинг за екипа на Комисията – тиймбилдингът цели да преведе участниците през различни предизвикателства, благодарение на които да видят себе си и колегите си в различна перспектива, да надградят конкретни умения като мислене на ниво процес, ефективно слушане и комуникация.
Практиката принадлежи към социалната сфера – развитие на индивидуален и екипен потенциал, за повишаване на ефективността на екипите.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...