Управление на промяната чрез надграждане на знания и умения

Alt
Alt
Наименование на администрацията: 
Държавна агенция "Архиви"
Категория на практиката: 
Година на кандидатстване: 
2021
Активна
Период на провеждане от: 
29 Май 2020
Резюме

Практиката цели подобряване на резултатите на служителите и управление на промяната, свързана с новите функции по електронно архивиране, чрез обучения за развиването на професионалната компетентност на служителите от териториалните поделения на Държавна агенция „Архиви”, което е от ключово значение за дейността на институцията за управление на документите с историческо значение, част от културното наследство на нацията, включително за предоставянето на по-качествени услуги за потребителите на архивна информация, в контекста на електронното архивиране като хоризонтална политика. Специфична цел по отношение ефективността на обученията е да се даде старт на прилагането на нови технически умения, както и да се промени отношението на служителите към работата – повишаване на тяхната увереност и мотивация за работа, както и подобряване на възможността да участват във вземането на решения и да правят мотивирани предложения. Цел на практиката е и развитието на лидерския потенциал на ръководния състав на агенцията.

В условията на ограничени финансови ресурси, управлението на човешките ресурси в Държавна агенция „Архиви“ си поставя за задача да идентифицира стъпки, насочени към управление на промяната, които се фокусират върху очакванията и нагласите на персонала на организацията за дейностите в областта на архивното дело. Чрез изпълнението на практиката бяха проведени специализирани обучения за надграждане на знания и умения в няколко тематични направления, главно подчинени на областта електронно управление (Архивите в контекста на съвременната еволюция на ИКТ) и електронно архивиране, с обучени общо 157 служители, на ръководна и експертна длъжност, при обща щатна численост от 164 служители от териториалните поделения (реално заети). Практиката включва реализиране на Менторска програма, като модерен инструмент за реализиране на кариерно развитие посредством участие в програми за усъвършенстване на идентифицираните ключови компетентности, с безспорни ползи за мотивацията и задържането на ценни служители, така и за максимизиране на потенциала на работещите в агенцията. Практиката включва и участието на модератори, с роля да подпомагат членовете на групите при проблемни ситуации, както и методически да подпомагат намирането на общо решение. Основна цел на модерацията е повишаване на ефективността на екипа, което зависи от членовете на групата, структурата на екипа, задачата и средата.

За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_gp_2021.pdf

Лице/а за контакт
Нина Стоянова
директор на дирекция „Административно-правно и финансово-стопанско обслужване“
Адрес на институцията: 
гр. София 1000, ул. „Московска“ 5