Практиката е насочена към лицата, придобили Свидетелство за професионална квалификация, обучени в лицензираните Центрове за професионално обучение в цялата страна като за периода 1.01.2019 г. – 25.09.2019 г. са подадени за проверка 18 243 Свидетелства за професионална квалификация, а за 2018 г. – 15 704 документа. Наред с това, тя е адресирана и към работодателите в страната, които наемат лица с придобита професионална квалификация от ЦПО; всички държавни институции, които трябва да верифицират разходите за обучение – АЗ,
МТСП, ДФ „Земеделие“; ЦПО, които приемат за обучение лица с придобита предходна по-ниска квалификация; институциите, ангажирани с международното признаване на документи за придобита квалификация – МОН и Регионалните управления на образованието в цялата страна, НАНЦИД, Министерство на външните работи, консулски служби и не на последно място към институции от други европейски държави, които изпращат до НАПОО запитване относно документи за професионална квалификация, издадени на лица от лицензирани центрове в страната и други.
Идеята за новото технологично решение е в резултат на проведени дискусии и работни срещи относно възможността за оптимизиране процеса на предварителна проверка на издадените документи.
Въведената практика принадлежи към сектора на социална, икономическа и екологична устойчивост – повишаване на доверието на целевите групи към издадените документи, които на базата на задълбочена проверка са публикувани в Регистъра по чл. 42, т. 11., предотвратяване използването на хартия на всички документи, необходими за извършване на проверката и изготвянето на експертна оценка, повишаване нивото на дигиталните и ИКТ умения на всички страни, участници в процеса.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...