В Националната агенция за приходите (НАП) се прилагат политики и стратегия по управление и развитие на човешкия капитал, чрез които се гарантират позитивна работна среда за служителите, възможности за обучение и кариерно развитие, лидерство на всички нива в организацията, с цел постигане на заложените бизнес цели и устойчиво конкурентно предимство. Фокусът е върху изграждането и ефективното прилагане на всички системи по управление на човешките ресурси, които гарантират процесите по привличане задържане, развитие и мотивиране на служителите в организацията.
Дейностите по кариерно развитие на служителите са регламентирани в Стратегия за управление на човешките ресурси в НАП за 2016 – 2020 г. Има разработена и утвърдена процедура, в която са разписани дейностите, правата и отговорностите на ангажираните с процеса структури и служители. С цел подобряване на дейностите по кариерно развитие, оказване на навременна и същностна подкрепа на служителите при избор на кариерна пътека, дирекция УЧР в НАП инициира и подкрепи реализирането на проект за сертификационно обучение за 28 вътрешни кариерни консултанта.
С оглед поддържане на професионалните знания и компетенции, на всеки 5 години кариерните консултанти подновяват своите сертификати.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/good_practice_2017_all...