Екипът за анализ и предложения за цифрова трансформация на администрацията (Екипът) е създаден по предложение на председателя на Държавната агенция „Електронно управление“ Росен Желязков и под оперативното ръководство на директора на дирекция „Политики за Е-управление“ Гергана Колешанска.
Основните задачи на Екипа се свеждат до междуведомствен (хоризонтален) анализ на процесите и процедурите при предоставяне на електронни административни услуги (ЕАУ); изготвяне на предложения за изменения на нормативната уредба; изготвяне на предложения за приоритизацията на ЕАУ и други инициативи, свързани с цифровия реинженеринг на административните процеси.
Освен прилагането на строго експертни умения, определените служители изпълняват функция на единно свързващо звено с административните структури и медиират оптимизацията на бизнес процесите в съответните администрации.
Практиката е публично приета и с широк обществен отзвук. Взаимодействието между експертите на ДАЕУ и командированите служители има за резултат сформирането на изцяло нов екип едва 7 месеца след създаването на самата Държавна агенция „Електронно управление“ (функционира от 1.12.2016 г.).
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/good_practice_2017_all...