Предоставяне на ГИС базирани електронни административни услуги при издаване на разрешения за гражданите и бизнеса от Агенция „Пътна инфраструктура“ и създаване на ГИС регистри за приходни дейности

Alt
Наименование на администрацията: 
Агенция „Пътна инфраструктура“
Категория на практиката: 
Година на кандидатстване: 
2016
Активна
Период на провеждане от: 
20 January 2014

Реализирането на Проекта спомага за осъществяване на целите на Стратегията за електронно управление на Република България – „ориентация към клиента и създаване на добавена стойност на е-услугата“, „институционално изграждане и административен капацитет“,
„дигитална администрация“ и „популяризиране и непрекъснато усъвършенстване на е-услугите“ и на Препоръка (2004) 15 на Комитета на министрите към държавите – членки на ЕС относно електронното управление („Е-управление“).

Развитието и внедряването на ГИС в АПИ съответства на нуждите на всички целеви групи, а именно:

• Агенция „Пътна инфраструктура“ и нейните 27 областни пътни управления, която носи отговорност за провеждането на държавната политика по отношение на републиканската пътна мрежа;

• Централната администрация (напр. Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на вътрешните работи), която участва в разработката и изпълнението на програми, планове и проекти за развитие на пътната инфраструктура;
• Гражданите, които ползват републиканската пътна мрежа;
• Представителите на бизнес средите, които имат интерес да разполагат с информация за пътищата, за които се събира винетна такса, да ползват специални разрешителни режими по отношение на превоза на товари, условията за поставяне на рекламни съоръжения и изграждане на крайпътни обекти.

Лице/а за контакт
урб. Злати Пешев , тел.: 02/ 9173 448
експерт програми и проекти в ЕУП
Адрес на институцията: 
София, бул. „Македония“ 3