Електронният регистър на сигналите (наричан по-нататък Регистъра) е създаден за оптимизиране на работните процеси и цели по-ефективно изпълнение на функциите на административните звена и на служителите, както и за общо подобряване на ефикасността, икономичността и скъсяване на времето за обработка на съответния сигнал. Регистърът представлява програмен продукт (Acses), в който се въвеждат всички сигнали от граждани постъпили по някой от комуникационните канали за подаване на сигнали (деловодство, електронна поща, горещ телефон или телефон на дежурен по община). В Регистъра се отразява цялостната дейност по сигналите – от постъпването им до закриването им.
Технология на процеса е:
• Сигналите от различните комуникационни канали се регистрират в административната информационна система със специален индекс, сканират се и се съхраняват като електронно копие;
• На хартиен носител се разпределят за отработване към съответните компетентни дирекции;
• За работата по сигнала (извършени действия, удължаване на срок, препращане и други) и неговото приключване се извършват съответните вписвания в Регистъра;
• Вписванията в Регистъра се извършват от определени за всяка дирекция служители, на които са предоставени права за достъп и работа в системата;
• Достъп до Регистъра е осигурен на всички дирекции в общината.
В Регистъра се въвеждат всички данни от сигнала и входящия му номер. Сигналът може да бъде разпечатан от деловодната система, където е сканиран. Регистъра е видим от всички дирекции в община Варна. Служител, определен от директора на съответната дирекция има парола за достъп, с която въвежда данните по изпълнение, проблем, удължаване на срок за обработка и т.н. до приключване на преписката.
За повече информация на: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dobri_praktiki...