Отчитането на конкретните индивидуални потребности на всеки потребител на административни услуги по принцип е трудоемък и ресурсоемък процес. На практика, не е и възможно предоставянето на административната услуга да бъде по начин, еднакво удобен и желан за всеки един потребител. Задълбоченият и качествен анализ на индивидуалните потребности, обаче може да доведе до вземане на успешни управленски решения за въвеждане на иновативни подходи към групи потребители. Това вече създава желаното от администрацията удобство за потребителя, без да води до прекомерни разходи за труд и ресурси на администрацията. Успехът на анализа на индивидуалните потребности на клиентите и на последващото въвеждане на иновативни подходи е пряко свързан с отчитане на интересите на всички страни, в това число и на звената в администрацията, участващи в самото реализиране на процесите.
Министерството на образованието и науката (МОН) създава и осигурява условия за предоставяне на по-качествени и достъпни услуги, ориентирани към потребностите на клиента, чрез непрекъснато въвеждане на иновативни практики за усъвършенстване и оптимизиране на процесите по предоставяне на административни услуги. В изпълнение на този принцип са извършени редица стъпки, обединени от идеята администрацията да бъде по-близо до гражданите и чрез своите действия да бъде в тяхна услуга като отчита потребностите им и създава условия за удовлетворяването им.