С цел подобряване обслужването на клиентите на Националната агенция за приходите (НАП), осигуряване на възможност за лесен достъп до електронните ѝ услуги, както и намаляване на разходите при спазване на данъчните и осигурителните задължения на лицата, от 2012 г. Агенцията стартира издаване на 12-цифрен персонален идентификационен код (ПИК). Той се издава напълно безплатно на всички физически и юридически лица, заявили желание за получаване на такъв, при спазване на законовите изисквания за защита на личните данни и конфиденциалност на генерирания код.
Едновременно с това НАП разработи и предостави на клиентите си електронни услуги, осигуряващи достъп на лицата до важна за тях данъчна и осигурителна информация, ползването на които се извършва чрез идентификация с издадения от Агенцията ПИК. В периода 2012 г. – 2014 г. НАП разшири обхвата на електронните услуги, ползвани чрез ПИК.
Проектът бе реализиран с вътрешни ресурси на НАП, както и дейности в рамките на развитие нa Софтуера за управление на приходите и усъвършенстване на електронните услуги на НАП.