Възможност за подаване на данъчни и осигурителни декларации, документи и данни, чрез персонален идентификационен код, издаден от Националната агенция за приходите. Персонален идентификационен код – единен код за идентификация на клиентите при достъп до ел

Alt
Наименование на администрацията: 
Национална агенция за приходите
Година на кандидатстване: 
2015
Неaктивна
Период на провеждане от: 
01 June 2014
Период на провеждане до: 
31 July 2015

С цел подобряване обслужването на клиентите на Националната агенция за приходите (НАП), осигуряване на възможност за лесен достъп до електронните ѝ услуги, както и намаляване на разходите при спазване на данъчните и осигурителните задължения на лицата, от 2012 г. Агенцията стартира издаване на 12-цифрен персонален идентификационен код (ПИК). Той се издава напълно безплатно на всички физически и юридически лица, заявили желание за получаване на такъв, при спазване на законовите изисквания за защита на личните данни и конфиденциалност на генерирания код.

Едновременно с това НАП разработи и предостави на клиентите си електронни услуги, осигуряващи достъп на лицата до важна за тях данъчна и осигурителна информация, ползването на които се извършва чрез идентификация с издадения от Агенцията ПИК. В периода 2012 г. – 2014 г. НАП разшири обхвата на електронните услуги, ползвани чрез ПИК.

Проектът бе реализиран с вътрешни ресурси на НАП, както и дейности в рамките на развитие нa Софтуера за управление на приходите и усъвършенстване на електронните услуги на НАП.

Лице/а за контакт
Боряна Георгиева, тел. 02/ 9859 3101 / Атанас Янев, тел. 02/ 9859 3014
директор на дирекция „Обслужване“ / директор на дирекция „Информационни системи и моделиране на бизнес процеси“
Адрес на институцията: 
София, бул. Княз Ал. Дондуков 52