Всички входящи хартиени документи се дигитализират чрез сканиране и движението им в администрацията се извършва чрез деловодната система (освен ако в нормативен акт не е предвидено друго), хартиеният носител се връща на адресата или се съхранява в архива, ако е постъпил по поща/куриер. Постъпилите документи в електронен вид не се разпечатват, процесът за връзка с деловодната система е автоматизиран. Резолирането на задачите се извършва от Ръководството чрез деловодната система, насочването от ръководители на административни звена – също. Изготвянето на писмата и документите, тяхното съгласуване, подписване и изпращане също се осъществява в деловодната система. Писма и документи, които съгласно нормативната уредба следва да бъдат на хартиен носител, се изготвят и съгласуват в деловодната система, единствено финалната стъпка – подписването, се осъществява на хартия в необходимия минимум копия. Създадена е организация за заверка с печат за „Вярно с оригинала на електронно подписан документ“, когато е допустимо съгласно настоящото законодателство в държавата. Разработването на стратегически документи се осъществява в деловодната система, което позволява проследимост на предложенията, минимизиране на възможността за загуба на информация и спазване на сроковете. Ежедневно се извършва архивиране на базата данни от деловодната система.
Безхартиеният документооборот в Община Троян цели и постига спестяване на време и ресурси за всички нива служители, удобна възможност за работа от разстояние (дори от мобилно устройство), навременност на изпълнението, минимизиране на вероятността за загуба на информация, проследимост, улесняване на писмената комуникация, както с други администрации, така и вътрешната между административните звена, администрацията в селата и администрацията на общинските фирми, предприятия и услуги.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf