Създадените и публикувани 3 поста от популярни личности, като част от инфлуенс кампания на НАП, са пореден случай, в който приходната агенция включва в комуникационните си програми този подход за достигане до целеви публики и отправяне на определени послания за постигане на конкретни цели.
Темите са подбрани с оглед поставените цели и задачи при третирането на различни данъчно-осигурителни рискове – „заплата в плик“, “здравно осигуряване“ и „ е-търговия“. Ангажираните в кампанията популярни личности Антоанет Попова – влогър и инфлуенсър, Иван Тишев – млад актьор и инфлуенсър и Иван Панайотов – актьор и инфлуенсър разясняват на своите последователи в профилите им в социалните мрежи значението на плащането на данъци и осигуровки, защо трябва да бъдат изрядни и как с поведението си да допринесат за повишаване на спазването на законодателството.
За създаването на три публикации в рамките на мини инфлуенс кампанията са ангажирани три популярни личности срещу приблизително 9 000 лв.
Предвид това, че публикациите достигнаха до общо 120 000 потребители в социалните мрежи чрез профилите на инфлеинсърите и официалната страница на НАП, както и че получиха десетки одобрителни коментари, може да се твърди, че ефектът е в пъти по-голям от вложените ресурси.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf