Осъществяването на служебните задължение на служителите на НАП, съгласно длъжностната им характеристика при смесен режим на работа – работа в помещения на НАП и работата от разстояние извън тях, при спазване на изискванията на закона. Въвеждането на работа от разстояние се извършва със заповед на съответния териториален директор, а за ЦУ на НАП от главния секретар на НАП, респективно от директор на дирекция ОДОП за съответната дирекция, с която се определя конкретното звено и/или отделните служители, които ще я извършват, периода на осъществяването й, както и процентното съотношение на служителите в звеното, които ще я осъществяват, така че същото да е обезпечено с достатъчен брой служители в работните помещения и максимални работни дни, които един служител може да работи от разстояние, които не могат да бъдат повече от два в седмицата.
Независимо от издадената заповед за въвеждане на работа от разстояние, всеки желаещ да работи при този режим служител от звеното, следва да подаде изрично индивидуално заявление за съгласие, съдържащо декларация за съответствие на работното място от разстояние, на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд по образец.
Техническо оборудване за извършване на работата от разстояние и софтуерът, с които служителите работят, се осигуряват от НАП. Същите следва да отговарят на изискванията за информационна сигурност на НАП, като техническата профилактика и поддръжка, и защитата на данните се осъществяват от НАП. В случай, че по изключение служителите ползват свое оборудване, следва изрично да го заявят, като продължаването на ползването може да стане след верификация за безопасност и съвместимост от компетентното ИТ звено.
Разходите за консумативи, интернет, ток и други са изцяло за сметка на служителя.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf