Създаването на възможност за заявяване на вътрешни електронни услуги е предпоставка за постигане на една от основните цели на електронното управление - комплексно административно обслужване на гражданите и бизнеса и намаляване на административната тежест.
Практиката принадлежи към следните сектори:
1. Социален – подпомага процеса по предоставяне на административни услуги на социално – слаби слоеве от обществото, като прави същите по-достъпни за тях, чрез премахване на необходимостта от посещения на място в администрация с цел набавяне на необходимите им удостоверителни документи. Създава предпоставки за предоставяне на проактивни услуги, които се полагат на гражданите по право, без да е необходимо същите да бъдат заявявани.
2. Икономически – намаляване на административната тежест при достъп до услуги.
3. Екологичен – драстично намаляване на използването на удостоверения на хартия удостоверения, както и разходите в енергия за тяхната обработка и съхранение.
Вложени са изключително вътрешни за МЕУ ресурси за разработване на електронни форми за заявяване на вътрешни електрони услуги и последващия процес по тяхното заявяване и предоставяне от административни структури.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf