Alt
Наименование на администрацията: 
Министерство на електронното управление
Година на кандидатстване: 
2022
Активна
Период на провеждане от: 
01 September 2022
Резюме

Създаването на възможност за заявяване  на вътрешни електронни услуги е предпоставка за постигане на една от основните цели на електронното управление - комплексно административно обслужване на гражданите и бизнеса и намаляване на административната тежест.

Практиката принадлежи към следните сектори:

1. Социален – подпомага процеса по предоставяне на административни услуги на социално – слаби слоеве от обществото, като прави същите по-достъпни за тях, чрез премахване на необходимостта от посещения на място в  администрация с цел набавяне на необходимите им удостоверителни документи. Създава предпоставки за предоставяне на проактивни услуги, които се полагат на гражданите по право, без да е необходимо същите да бъдат заявявани.

2. Икономически – намаляване на административната тежест при достъп до услуги.

3. Екологичен – драстично намаляване на използването на удостоверения на хартия удостоверения, както и разходите в енергия за тяхната обработка и съхранение.

Вложени са изключително вътрешни за МЕУ ресурси за разработване на електронни форми за заявяване на вътрешни електрони услуги и последващия процес по тяхното заявяване и предоставяне от административни структури.

 

 

За повече  информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_22_preview_13.3.pdf

Alt
Лице/а за контакт
Николай Минев
Директор на дирекция
Катерина Неделчева
Главен експерт
Адрес на институцията: 
ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" №6, София 1000