Alt
Наименование на администрацията: 
Информационна система, електронно управление, лицензиране, професионално обучение, център за професионално обучение, регистри, Regix
Година на кандидатстване: 
2023
Активна
Период на провеждане от: 
08 January 2020

Целта е модернизирането на дейността на НАПОО чрез изграждането на по-ефективна система за мониторинг на дейността на лицензираните центрове за професионално обучение (ЦПО), вкл. и  съществено облекчаване на административната тежест на ЦПО

Информационната система (ИС) на НАПОО като  управленско средство е изградена при спазване на следните правила:

  • Данните се въвеждат еднократно и се ползват от ЦПО, НАПОО , МТСП, АЗ и др. институции
  • Автоматичен контрол на цифрови данни (напр. брой учебни часове)
  • Времеви контроли (срокове по ЗПОО)
  • Нотификация за промени, изтичащи срокове

ИС съдържа данни за всички лицензионни процедури, курсове за професионално обучение, обучени в ЦПО лица, проведени процедури по валидиране, проведени  консултации в ЦИПО, издадени документи за професионална квалификация. ИС е интегрирана  с деловодната система на НАПОО (вкл. кореспонденцията между НАПОО и ЦПО се осъществява през ИС), със сайта (за поддържане на СПОО, Публичните регистри на лицензираните центрове, Публичния регистър с издадени от ЦПО документи, рубриката „сравни ЦПО“). ИС подава и получава данни през Regix (МВР, МРРБ, МТСП, АЗ, АВ, МОН, НАЦИД, общини и др.). С внедряването на ИС, административните услуги на НАПОО по лицензиране (3 броя) стават на ниво 4 по Наредбата за Административния регистър.

Представяне на информационната система: https://clipchamp.com/watch/O48upLBGzud

Повече за практиката може да прочетете в Сборник с добри практики 2023 на линка: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/sbornik_dp_23_final_0.pdf

 

Alt
Лице/а за контакт
инж. Красимира Христова-Брозиг
главен секретар на НАПОО
Адрес на институцията: 
гр. София, бул. Цариградско шосе № 125, бл. 5, ет. 5