В община Стара Загора е внедрен електронен Регистър на издадените разрешения за строеж от общинска администрация. Регистърът съдържа информация относно издадените разрешения за строеж и всички последващи документи, свързани с тях. Създава се „досие” с документи, свързани с издаденото Разрешение за строеж (РС), съдържащо пълен набор от данни в сканиран електронен архив. Това досие се вижда при позициониране на Разрешението за строеж в Регистър „ТСУ Регистър на издадените разрешения за строеж” в АИС 1С Предприятие (електронната система за контрол на документооборота в общинска администрация Стара Загора) при отваряне на преписката със съответния входящ номер и избиране на бутон „Архив”.
Утвърдена е Инструкция за водене на Регистър на издадените Разрешения за строеж в община Стара Загора с разписана технология на процесите и действията.
Практиката е двупосочно насочена – към спестяване на човешки ресурс и към удовлетвореност на гражданите във връзка с времето за извършване на съответната услуга, заявена във връзка с издаденото разрешение за строеж, така и самото разрешение.
Идеята за практиката е собствена. Ресурсите, заложени в практиката, са изцяло човешки. Идейното задание, техническата разработка, тестването и внедряването са изцяло от служители на общината.
За повече информация: https://www.ipa.government.bg/sites/default/files/2018_sbornik_dobriprak...